Sunday 8 October 2017

Aksje Alternativer Islam


I løpet av slutten av 1980-tallet kom en mulighet til å bli en opsjonsforhandler i hovedstaden i London. På den tiden var jeg ikke en øve muslim, og da lønnen i denne arbeidslinjen kunne være enorm, aksepterte jeg uten en annen tanke. Da årene gikk forbi, skjedde det for meg at størrelsen på min betalpakke bar lite forhold til samfunnets fordel som følge av arbeidet mitt. Andre hadde egne misgivelser. Regnskapsførere klaget over de skjulte risikoene som bankene tok 39off balanse39, og fra tid til annen ville regjeringsministre gjøre syndebukke av derivatmarkedet da det ikke var andre unnskyldninger. Tilsynsmyndigheter krypterte for å rekruttere ansatte som kunne forstå hva handelsmennene gjorde, men tilbudt lave lønnsnivåer og derfor led av en vedvarende mangel på kvalifisert personale. Da derivatbruddet sank ned i stadig større mengder, begynte finansinstitusjonen å søke en bredere økonomisk begrunnelse for eksistensen av dette markedet. Bedriftsskolene, forfedre av moderne valgmålingsteknikker, var bare for glade for å hjelpe. Det økende mangfoldet av sikringsprodukter ga et mer komplett spekter av risikostyringsverktøy og var derfor til gavn for samfunnet, fortalte de oss. Men vi i markedet så en annen historie utfolde seg. XYZ-banken ville lokke den dårlig betalte treasury-lederen i Kingdom of Somewhere-Or-Other til en kompleks bytteavtale som bare PhD i Nuclear Physics kunne verdsette. Så banken ville bestille en multi-million dollar fortjeneste selve dagen avtalen ble stengt og kongerikets offiserer ville aldri vite noe bedre. Derivater avdelinger begynte å svømme rundt bedriftskunder som bier rundt en honning potte. Selvfølgelig kan svindelen ikke vare evig. Ved begynnelsen av 1990-tallet ble Bankers Trust-forhandlere fanget i å diskutere størrelsen på kvoteringskvoten på en Procter - og Gamble-derivatavtale. Vi vet dette fordi episoden ble tapet og offentliggjort på vegne av selskapet. Det var et av mange store derivatstap påløpt av kunder som hadde handlet på bankenes ivrige oppmuntring. Snart ville Orange County og Metallgesellschaft falle i samme felle til en pris på hundrevis av millioner dollar mer. Vi kan beskytte deg mot markedsvolatilitet, som investeringsbanken sier til sine kunder. Men markedsvolatiliteten skyldes aktivitetene til de samme bankene, og kundene selges derfor ikke noe for noe. Beskyttelse mot en fare som aldri behøvde å eksistere i utgangspunktet. Dessverre lærte verden lite av derivateksplosjonen. Da internettboomen kollapset, lærte en ny generasjon klienter motivasjonene som virkelig driver bankfolk og rådgivere. Klientene pleier å være tilbudt de produktene som gir finansinstitusjoner med høyest fortjenestemargin. Hva om hvert land hadde rene gullmynter som sin valuta Så hva ville være punktet på valutamarkedet Hva ville være poenget med å utveksle en unse amerikansk gull for en unse japansk gull Hvem ville trenge valutaderivater Hvem ville måtte betale provisjon på transaksjoner i utenlandsk valuta Vi ser veldig raskt hvor denne ideen fører. En slutt på et tusen dollar-en-dagers marked som gir store fortjenester for finansinstitusjonen. Men selvfølgelig er fortjeneste ikke nødvendigvis et tegn på produktiv innsats. Tyveri er et godt eksempel på dette prinsippet. Hvis vi ønsker å oppnå en mer effektiv økonomi, må vi fremme systemer der folk jobber i produktive sysler i stedet for uproduktive. Valutamarkedet er en uproduktiv utøvelse fordi den eksisterer på grunn av en unødvendig monetær konvensjon. Endre konvensjonen, med andre ord vedta en annen pengestandard, og alle de klare forhandlerne kan bli leger og lærere i stedet, men tilbake til alternativer. Moderne opsjonskontrakter har en rekke funksjoner til felles som kan oppsummeres som følger. Et opsjon er en rett, ikke en forpliktelse til å inngå en underliggende valutakurs på eller før en angitt fremtidig dato (utløpsdato). Kjøperen av det alternativet betaler en pris (premien) til selgeren (forfatteren) av opsjonen. Alternativet kan gi innehaveren rett til å kjøpe en spesifisert eiendel (den underliggende) fra opsjonsforfatteren, for eksempel gull, for eksempel et anropsalternativ på gull. Eller opsjonen kan gi rettighetshaveren rett til å selge den underliggende eiendelen til opsjonsforfatteren. Dette ville være et put-alternativ. Hvert alternativ har en strykpris, dette er prisen som innehaveren kan kjøpe eller selge underliggende ved utøvelse av opsjonen. Og hvert opsjon har en nominell størrelse, dette er det underliggende beløp som opsjonsinnehaveren kan kjøpe eller selge til utsalgsprisen. En 15. desember 2001 europeisk ring på gull på 400 per unse i 100 unser gir innehaveren rett til å kjøpe 100 gram gull fra opsjonsforfatteren på 400 per unse den 15. desember 2001, dersom innehaveren ønsker det. Hvis vi ekskluderer de finansielle kontraktene som er av seg selv (obligasjoner og fremmed valuta f. eks.), Så er vi igjen med en rekke underlag som aksjer og varer som en derivatkontrakt kan være basert på. Merkelig, selv om akseptable former for underliggende som disse er bekymret, forblir et nøkkelverdieringselement ved å oppnå virkelig verdi av en opsjonsavtale rentesatsen. Black Scholes-formelen foreslår at siden opsjonen kan være helt sikret gjennom konstant handel i underliggende, bør opsjonsposisjonen være risikofri og dermed tjene kjøperen den risikofrie renten på premien som ble betalt for den. (I virkeligheten opprettholder konstant handel med den underliggende eiendelen for å oppnå den perfekte sikringen, og opsjonspriser oppfører seg på måter som ikke er helt spådd av Black-Scholes.) For uhensiktsalternativet blir kontrakten en av ren usikkerhet. Ingen av partene vet om opsjonen vil bli utøvd, da den er avhengig av markedets tilstand på en fremtidig dato. Det første problemet med standard opsjonskontrakten fra et sharia-perspektiv er at en utvekslingskontrakt der både betaling og underliggende er utsatt, antas å være forbudt. Det andre problemet er usikkerheten som eksisterer med hensyn til om alternativet vil bli utøvet. For det tredje, hvis opsjonskontrakten vurderes å være halal, oppstår spørsmålet om dette alternativet selv kan selges til en tredjepart, som for eksempel i markedet for tegningsretter. For det fjerde, ved å kjøpe et salgsalternativ og selge et anropsalternativ, kan en næringsdrivende gjenskape en kort posisjon i en underliggende eiendel. Hvor disse opsjonene er kontantoppgjør, kan næringsdrivende sees for å oppnå de samme kontantstrømmene som en kort selger av det underliggende. Sharias lærde har avtalt at salg av det man ikke eier er en forbudt kommersiell aktivitet, og muligheten for at en slik aktivitet kan syntetiseres ved bruk av alternativer må derfor stille spørsmålstegn ved deres gyldighet under sharia. Det er et femte problem som gjelder mer komplekse opsjonskontrakter hvor selve strikeprisen varierer i henhold til en avtalt formel. Slik er tilfellet med et serielt alternativ. For eksempel gir en en måned 39-seriens telefonsamtale med daglige tilbakestillinger holdet en serie på en dags anropsalternativer hvis strykingspris er prisen på den underliggende aktiva på foregående dagers slutt av handel. Siden denne prisen er ukjent på forhånd, kan ikke strikeprisen bli kjent. Dette representerer videre gharar. Under Bay al-Urban blir det betalt et innskudd på en vare som en potensiell kjøper kan kjøpe på et senere tidspunkt. Skulle kjøperen ikke fullføre kjøpet, går innskuddet tapt. Denne kontrakten har blitt brukt som begrunnelse for islamske valg av noen forfattere som hevder at innskuddet kan ses som premie betalt av kjøperen av et anropsalternativ. Problemet er at forskerne ikke tillater mye bay al-Urban. Ifølge Ibn Rushd i Bidayat al-Mujtahid: Innenfor dette emnet er salg av urbane (salg med alvorlige penger). Flertallet av jurister fra forskjellige regioner mener at det ikke er tillatt, men det er relatert fra en gruppe av Tabi39un som de tillot det, blant dem er Mujahid, Ibn Sirin, Nafi ibn al-Harth og Zayd ibn Aslam. Skjemaet det tar er at en person puchases en ting og leverer til selgeren en del av prisen på betingelse av at hvis salget utføres mellom dem, vil denne alvorlige penger utgjøre en del av prisen på varene, dersom den ikke utføres kjøper vil avgi det. Flertallet lignet på sitt forbud, som det er fra kategorien av gharar, mukhatara og tilintetgjøring av rikdom av andre uten kompensasjon. Zayd pleide å si, "Allahs budbringer (Guds fred og velsignelser være over ham) tillot det. Ahl al-Hadith sa at dette ikke er kjent fra Allahs sendebud (Guds fred og velsignelser være over ham). Under Khiyar, som er tillatt av juristene, har kjøperen av en vare rett til å fortryde kjøpet dersom selgeren spesifikt tillater det som en del av vilkårene for salget. Dette er med andre ord et alternativ for å avbryte et tidligere avtalt salg. Alle kjøpere har rett til å avbryte et salg etter kjøpet, men før de forlater selgerens tilstedeværelse (khiyar al-majlis). Denne retten er forskjellig fra det som selgeren spesifikt oppgir til kjøperen under salg med et alternativ (bay al-khiyar) der kjøperen kan forlate selgerens tilstedeværelse i en bestemt tidsperiode før han returnerer for å avbryte salget og ta tilbake pengene som ble betalt. Ibn Rushd i Bidayat al-Mujtahid kommentarer: Tillatelse av mulighet opprettholdes av flertallet, bortsett fra al-Thawri og Ibn Shubrama, samt en gruppe av Zahirities. Tilstanden til flertallet er på tradisjonen til Hibban ibn Munqidh, som inneholder ordene som du har mulighet for tre daysquot, og også hva som har vært relatert til Ibn Umars tradisjon: quotThe fester til salg har en mulighet så lenge som De har ikke skilt seg, bortsett fra i salg med opsjonskvoter. Forholdet til de som forbyder det, er (på argumentet) at det utgjør gharar, og at grunnlaget for salg er at det er bindende, med mindre det foreligger endelig bevis for tillatelsen av salg med et alternativ fra Qur39an eller autentisk sunna eller ijma . De sa også at tradisjonen til Hibban heller ikke er autentisk, eller det er spesifikt for en person som klaget til profeten (Guds fred og velsignelser være over ham) at han ble bedratt i salg. De sa at tradisjonen til Ibn Umar og ordene i det, quotexcept sale with an optionquot, har blitt tolket gjennom en annen versjon av denne tradisjonen, hvori ordene som han sier til sin motpart: 39Choose39, er blitt registrert. I khiyar er det vanskelig å se noen analogi som ville føre oss til aksept av den moderne opsjonskontrakten som beskrevet ovenfor. Khiyar handler om en utvekslingskontrakt som allerede har funnet sted, mens et moderne alternativ vedrører en utveksling som ennå ikke skal finne sted. I tilfelle av khiyar, utveksles en eller begge motverdier umiddelbart. I tilfelle av den moderne opsjonskontrakten gjelder fremtidig levering både for betalingen og den underliggende eiendelen. I tillegg eksisterer usikkerhet om materialiseringen av utvekslingen med den moderne opsjonskontrakten, men ikke i khiyar. Uenigheter mellom tradisjonelle lærde i spørsmålet om khiyar oppstår i mindre detaljer, for eksempel hvor lenge kjøperen har mulighet til å returnere varene, eller hvem er ansvarlig for eventuelle skader på varene mens kjøperen er i besittelse av dem i opsjonsperioden. Disse forskerne synes ikke å være uenige om de grunnleggende prinsippene som skiller khiyar fra den moderne opsjonskontrakten. Det er min oppfatning at jeg har vært involvert i derivathandel, at potensialet eksisterer i dette markedet for å forårsake en alvorlig sammenbrudd i det finansielle systemet. Graden av innflytelse som tilbys ved opsjonskontrakter kan være så høy at store uforutsigbare markedsflyttinger i underliggende priser kan føre til en insolvens i en større finansinstitusjon. Forpliktelser kan ikke fullstendig sikres selv når det er meningen, og noen handelsmenn forsettlig ikke sikrer sine opsjonsporteføljer fordi slike tiltak vil begrense potensialet for høy avkastning. Saken om lang sikt kapitalforvaltning i USA, reddet av en føderal reservekasse ut i 1998, demonstrerer graden av risiko som kan pådras. Spørsmålet er om sentralbanken eller andre myndigheter vil kunne bevege seg raskt nok, eller i stor nok tiltak for å hindre fremtidige feil. Når man så på det islamske perspektivet, som med så mange andre islamske finansielle produkter, ser det ut til at teorien må strekkes for å rettferdiggjøre en islamsk opsjonskontrakt. De makroøkonomiske argumentene for deres eksistens er tvilsomme, basert på at de minimerer risikoer som ikke må eksistere i utgangspunktet. Bedre å strukturere det økonomiske systemet slik at det ikke lider av fortsatt volatilitet. Hvis det ikke var noe slikt som interesse, ville det ikke være noe slikt som rentenopsjoner. Det samme med utenlandsk valuta. Det vi ser i den vestlige verden er fremveksten av finansielle produkter som er et symptom på et system som har gått galt. Islamske finansfolk som ser på produktene i dette systemet som et paradigme, gjør en stor feil. Editorial, October 2001Employee Stock Options Q: Kan du foreslå noen annen litteratur om hensiktsmessigheten til å gi opsjoner i et selskap til muslimske medarbeidere Er muslimer i stand til å delta i opsjonsplaner for ansatte? Hvis ikke, hvilke andre alternativer er tilgjengelige i stedet for å delta i Aksjeopsjonsplaner for ansatte A: Takk for ditt spørsmål. Dette er en som mange muslimer puslespill over, og med god grunn. Til å begynne med fører begrepet quototionsquot ofte til forvirring fordi de fleste muslimer anerkjenner det som kanskje å gjøre med opsjonsmarkedet, og kjøp og salg av opsjoner er tydelig forbudt på grunn av usikkerhetselementet, eller gharar, på tidspunktet for kontraktsføring . (For en detaljert diskusjon om gharar. Se: quotLesson Two, Riba og Ghararquot. Av kurset jeg underviser på Dow Jones University. Citationsteater for Islamic Investingquot tilgjengelig på internett som begynner i mars 2000 på dju). For det andre kan folk ha spørsmål om hvordan en typisk aksjeopsjon faktisk fungerer. Med litt hjelp fra webmaster. Jeg redegjør for den generelle ideen nedenfor: For å belønne ytelsen eller motivere ansatte til å jobbe hardere, vil selskapet tilby en ansatt muligheten til 100 aksjer til en fast pris (strykpris) som vanligvis ikke er den samme som markedsprisen . Vanligvis vil tilbudet være gyldig i en bestemt periode (treningsperiode), antall år eller et antall dager fra det tidspunkt en ansatt forlater selskapet. Ansatt kan: Gjør ingenting - arbeidstaker betaler ingenting og mottar ingenting. Tren alternativet ved å kjøpe aksjene og selge dem til markedsverdi, få forskjellen, mindre provisjoner, i kontanter. Kjøp alle aksjer til strykpris, og hold dem for fremtiden. Selg nok av aksjene til markedspris til og hold resten av aksjene til fremtiden. Under disse omstendighetene er quotoptionquot faktisk et tilbud, fordi prisen er løst. Ordet quotoptionquot refererer til det faktum at selskapet har gitt sin medarbeider et valg, eller valg, enten å kjøpe aksjen og holde den, eller å selge den, eller en kombinasjon av de to. Under disse omstendighetene er det ikke noe galt med en ansatt som velger å kjøpe aksjene. men bare på betingelse av at selskapet er i samsvar med Sharia eller med andre ord tilfredsstiller visse økonomiske kriterier. Chief blant disse kriteriene er at selskapet må være engasjert i en primærvirksomhet som er halal. selskaper som er engasjert i Riba som sin primære virksomhet, som de fleste selskaper i finanssektoren, er definitivt ute av grensene for muslimske investorer. Det samme gjelder for selskaper som produserer eller selger alkohol, tobakk, svinekjøttprodukter, såkalt quotadult entertainmentquot, og så videre. Så en muslimsk investor må være forsiktig med hvor hisher investeringsfond er plassert. Det er også sekundære hensyn, hvorav noen er opptatt av hvorvidt et selskap er involvert i riba. gjennom bedriftslån, eller ikke-rentebærende inntekter, og hvorav noen er opptatt av kontoer som kan rekvireres. Disse refereres til som sekundære shariah-skjermer, og Shariah-overvåkningsstyrene (SSB) for de fleste islamske fond har gitt meninger om disse skjermene. Mange islamske fond har vedtatt kriteriene fastsatt av SSB i Dow Jones Islamic Market Index fordi disse skjermene er strengest og også nøyaktig og nøyaktig overvåket. Deretter kan det korte svaret på spørsmålet om hvorvidt muslimer kan utøve aksjeopsjoner når disse tilbys av selskapene de jobber for, er ja. Og årsaken til at dette er lovlig er at quotoptionquot faktisk er et tilbud når de viktigste elementene i et salg er et tilbud (ijab) og dets aksept (qabul). Det var to andre deler av spørsmålet ditt. En hadde å gjøre med litteratur om emnet. Jeg kan anbefale boka av Justice Muhamad Taqiy Usmani. med tittelen islamsk finans. Den siste delen av spørsmålet, om hvilke andre alternativer som er tilgjengelige i stedet for deltakelse i opsjonsplaner, er uklart for meg. Åpenbart er mange alternativer åpne for både ansatte og ledelsen. Men det som er søkt, er ikke klart fra spørsmålet. Til slutt, i dette, som i alle andre saker, vet Allah best. Artikkel tatt (med takk) fra muslimsk investor Q.) Jeg trenger å vite om følgende aksjehandel er tillatt i islam. Aksjeopsjoner gir deg rett til å kjøpe eller selge en aksje til en viss pris innen en fast tidsperiode. Du betaler for alternativet, men du trenger ikke å utøve det. Du kan også kjøpe opsjoner på fremtidige kontrakter, renter og valutaer på samme måte. Prisen du betaler for opsjonen kalles premien, og prisen som det er avtalt om at du kan kjøpe eller selge aksjene eller futures kontrakt kalles utøvelseskursen i Storbritannia. Prisen du betaler for et alternativ avhenger av tidsperioden til opsjonen utløper (jo lengre er det dyrere alternativet) og også på forskjellen mellom utøvelseskursen og dagens markedspris på aksjene eller futures kontrakt. Alternativer gir deg innflytelse. Alt du trenger å betale er premieprisen for å satse på at utøvelseskursen vil bli bedre enn markedsprisen på et tidspunkt før opsjonen løper ut. Du trenger ikke å komme opp med noen flere penger med mindre du allerede vet at du har vunnet din innsats. Det finnes to typer alternativer, setter og samtaler. Et anropsalternativ gir deg rett til å kjøpe, og et salgsalternativ gir deg rett til å selge. Traded alternativer gjør at du kan kjøpe eller selge alternativet hvis du vinner spillet, i stedet for å kjøpe aksjene eller andre verdipapirer selv. Anta at du tror at aksjene i selskapet X skal gå opp de neste tre månedene. Du kan kjøpe et tre måneders anropsalternativ på 1000 aksjer, for eksempel 184p premien vil være 18p per aksje, så du vil betale 180 pund pluss omsetningskostnader for 1000 aksjer. Hvis aksjekursen er på 187p etter 3 måneder, kan du utøve muligheten til å kjøpe i håp om at aksjekursen vil fortsette å øke, du vil ha brukt 180 1 840 2020 pund, slik at du ikke regner med å håndtere kostnader, vil aksjene måtte stiger over 202p for å tjene penger. Anta at du tror at selskapets aksjer vil gå ned de neste tre månedene. Du kan kjøpe et salgsalternativ for 18p per aksje for 1000 aksjer på 184p. Hvis aksjene går ned til 150p, kan du utøve alternativet ditt ved å sette det på en opsjonsforhandler, noe som tvinger ham til å kjøpe aksjene dine til 1.840 pounds, som du nå utøver din rett til å kjøpe for 1500 pund, og sende dem på til ham. Kostnaden for deg, ikke inkludert å håndtere kostnader, er 1500 180 1680 pund, så fortjenesten din er 1 840 -1 680 160 pund. Siden megleren kan gjennomføre begge transaksjonene raskt, trenger du ikke å komme opp med alle pengene for å kjøpe aksjene. A.) Handel med opsjoner som i vogue på aksjemarkedene og som forklart av deg i dine spørsmål er ikke tillatt i sharia. For det første fordi alternativet ikke er noe håndgribelig som kan kjøpes eller selges, og for det andre fordi denne transaksjonen har et element i Gharar eller Qimar (gambling). Dessuten har disse derivatene medført negative resultater på økonomien. For detaljer kan du lese boken: APOCALYPSE ROULETTE: LETHAL WORLD OF DERIVATIVES av Richard Thomson publisert av Macmillan Publishers Ltd, London, 1998. Stock Options Q.) Jeg trenger å vite om følgende aksjehandel er tillatt i islam. Aksjeopsjoner gir deg rett til å kjøpe eller selge en aksje til en viss pris innen en fast tidsperiode. Du betaler for alternativet, men du må ikke trene det. Du kan også kjøpe opsjoner på fremtidige kontrakter, renter og valutaer på samme måte. Prisen du betaler for alternativet kalles 8216premium8217, og prisen som det er avtalt om at du kan kjøpe eller selge aksjene eller futures kontrakt kalles 8216exercise price8217 i Storbritannia. Prisen du betaler for et alternativ avhenger av tidsperioden til opsjonen utløper (jo lengre er det dyrere alternativet), og også på forskjellen mellom 8216exercise price8217 og dagens markedspris på aksjene eller futures kontrakt. Alternativer gir deg innflytelse. Alt du trenger å betale er premieprisen for å satse på at utøvelseskursen vil bli bedre enn markedsprisen på et tidspunkt før opsjonen løper ut. Du må ikke komme med mer penger med mindre du allerede vet at du har vunnet din innsats. Det finnes to typer alternativer, 8216puts8217 og 8216calls8217. Et anropsalternativ gir deg rett til å kjøpe, og et salgsalternativ gir deg rett til å selge. Traded alternativer gjør at du kan kjøpe eller selge alternativet hvis du vinner spillet, i stedet for å kjøpe aksjene eller andre verdipapirer selv. Anta at du tror at aksjene i selskapet X skal gå opp de neste tre månedene. Du kan kjøpe et tre måneders anropsalternativ på 1000 aksjer, for eksempel 184p premien vil være 18p per aksje, så du vil betale 180 pund pluss omsetningskostnader for 1000 aksjer. Hvis aksjekursen er på 187p etter 3 måneder, kan du utøve muligheten til å kjøpe i håp om at aksjekursen vil fortsette å øke, du vil ha brukt 180 1 840 2020 pund, slik at du ikke regner med å håndtere kostnader, vil aksjene måtte stiger over 202p for å tjene penger. Anta at du tror at aksjene i selskapet X8217 kommer til å gå ned de neste tre månedene. Du kan kjøpe et salgsalternativ for 18p per aksje for 1000 aksjer på 184p. Hvis aksjene går ned til 150p, kan du utøve alternativet ditt ved å velge en opsjonsforhandler som tvinger ham til å kjøpe aksjene dine til 1.840 pund, som du nå utøver din rett til å kjøpe for 1500 pund, og sende dem på til ham. Kostnaden for deg, ikke inkludert å håndtere kostnader, er 1500 180 1680 pund, så fortjenesten din er 1 840 -1 680 160 pund. Siden megleren kan gjennomføre begge transaksjonene raskt, må du komme opp med alle pengene for å kjøpe aksjene. A.) Handel med opsjoner som i vogue på aksjemarkedene og som forklart av deg i dine spørsmål er ikke tillatt i sharia. For det første fordi alternativet ikke er noe håndgribelig som kan kjøpes eller selges, og for det andre fordi denne transaksjonen har et element i Gharar eller Qimar (gambling). Dessuten har disse derivatene medført negative resultater på økonomien. For detaljer kan du lese boken: APOCALYPSE ROULETTE: LETHAL WORLD OF DERIVATIVES av Richard Thomson publisert av Macmillan Publishers Ltd, London, 1998.

No comments:

Post a Comment